افزایش تمرکز و هوش خردسالان با مصرف صبحانه | تغذیه سالم

افزایش دقیق شدن و فوکوس کردن وهوش خردسالان با مصرف صبحونه

صبحونه مهم ترین وعده غذایی واسه کودکانه که باید حتما اونو مصرف کنن خوردن صبحونه تاثیر زیادی واسه قدرت ذهنی و روند یادگیری دروش به وسیله محصلین داره نبود به کار گیری وعده صبحونه باعث کسلی و بی حالی و عدیم یادگیری اونا می شه ساندویچای خونگی‏، مانند نون، پنیر و گردو، غذاهای خونگی، میوه های تازه یا خشک  بهترین میان وعده های همراه واسه علم آموازن هستن.

یه دانشیار دانشگاه علوم پزشکی با تشریح اهمیت خوردن صبحونه نسبت به چگونگی برخورد با بی میلی دانش آموزان نسبت به وعده صبحونه توضیحاتی نشون داد.

 احسان صادقی – دانشیار کنترل کیفی، بهداشتی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی گفت: صرف وعده صبحونه واسه دانش آموزان بسیار بااهمیته طوریکه نخوردن صبحونه باعث پایین اومدن بهره وری فکری و ذهنی دانش آموز و در آخر دلیل کاهش دقیق شدن و فوکوس کردن وایجاد مشکل در یادگیری می شه.این دانشیار کنترل کیفی، بهداشتی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دور و بر نقش مهم تغذیه در رشد فیزیولوژیکی و مغزی دانش آموزان گفت: با در نظر گرفتن نزدیکی فصل بازگشایی مدارس مهمترین نکته در تغذیه دانش آموزان پیشنهاد به صرف وعده صبحونه س، نبود به کار گیری وعده صبحونه بهره وری فکری و ذهنی رو شدیدا کم می کنه و دلیل کاهش دقیق شدن و فوکوس کردن ویادگیری می شه.

ایشون در جواب به نوع خوراک مناسب واسه وعده صبحونه دانش آموزان گفت: مصرف تخم مرغ آب پز به همراه آب میوه های طبیعی یکی از ترکیبای مناسب واسه صبحونه س، هم اینکه تو یه جور دیگه از وعده صبحونه مصرف لبنیات ً شیر پیشنهاد می شه، البته واسه پیشگیری از ایجاد مشکل در جذب کلسیم نباید شیر رو به همراه تخم مرغ مصرف کرد.

دانشیار کنترل کیفی، بهداشتی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به میان وعده گفت: بعد از صبحونه باید یه میان وعده واسه دانش آموزان حدود ساعت ۱۰ در نظر بگیریم، نوع این میان وعده خیلی با اهمیته که باید  از تنقلات مضر مانند شکلای جور واجور چیپس، پفک، نوشابه ها و ساندویچای شامل فست فود دوری شه. بهترین نوع خوراکی ساندویچای خونگی‏، مانند نون، پنیر و گردو، غذاهای خونگی، میوه های تازه یا خشک و بهترین نوشیدنی آب یا آبمیوهای طبیعی بدون شکر افزودنی هستن.

ایشون اضافه کرد: دانش آموزان باید از مصرف زیاد قهوه و نسکافه فوری دوری کنن، چون طبق تحقیقات انجام شده به دلیل وجود تولید این ماده بدترین نوع چربی در این نوشیدنیای فوریه طوریکه ساختار اون از چربی موجود در شیرینیا مضرتره و نباید به این نوشیدنیا عادت کنن. رمز سلامت رعایت اصل تنوع و تعادل در رژیم غذاییه ما تلاش می کنیم از همه گروه های غذایی به اندازه کم استفاده کنیم و زیاده روی در هیچ کدوم پیشنهاد نمی شه.

صادقی، با تأکید بر ضرورت نبود عرضه فست فود، نوشابه و تنقلاتی مانند چیپس و پفک در بوفه مدارس به بسیج پزشکی گفت: این نوع از خوراکیا به طور کاملً اثر عکس بر روند رشد جسمی و ذهنی دانش آموزان دارن، در تحقیقات اثبات شده که در تولید نوشابه های پرتقالی و پفک از رنگایی مثل سانه یلو یا تارترازین استفاده می شه که بسیار ضرر دارن و دلیل بیش فعالی و کاهش تمرکز می شن که در آخر در دراز مدت به افت تحصیلی دانش آموز منجر می شن.

ویتامینای لازم واسه دانش آموزان

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره ویتامینای لازم واسه دانش آموزان گفت: با در نظر گرفتن اهمیت ویتامین B تأمین منایع کلی این ویتامین خیلی با اهمیته، هم اینکه اسید فولیک واسه رشد سلولای مغزی بسیار لازمه و در منابعی مانند لبنیات، جگر و حبوبات پیدا میشه، از این رو پیشنهاد می شه که از دانه ها و غلات مانند عدسی در وعده های صبحونه استفاده شه.

با بی میلی دانش آموزان نسبت به وعده صبحونه چیجوری برخورد کنیم

صادقی، در جواب به چگونگی ایجاد اشتها در دانش آموزان نسبت به وعده مهم صبحونه گفت: در اول والدین باید در وعده صبحونه خوراکایی رو بذارن که کودک نسبت به اونا اشتهای بیشتری داره، کم کم با ایجاد عادت  صبحونه در کودک می تونن بقیه گروه های مواد غذایی رو در این وعده وارد کنن. هم اینکه پیشنهاد می شه ساعت بیداری از خواب رو طوری تنظیم کنن که زمان کافی  واسه خوردن صبحونه خانوادگی وجود داشته باشه و به دلیل نبود وقت از این وعده مهم غذایی صرف نظر نشه.

شفاانلاین

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *