افزایش اشتها برای بدنسازی | ورزش

افزایش اشتها واسه بدنسازی

بدنسازی از جمله ورزش هاییه که نیازمند یه روحیه پرخوری سالمه! واسه انجام هر جلسه بدنسازی به مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر و بقیه املاح معدنی و ویتامینای لازم نیازمند هستین و تموم این موارد رو باید از راه خوردن تامین کنین.

اگه علاقمند به رشته بدنسازی هستین و اشتهای کمی در خوردن دارین این راهکارهای افزایش اشتها رو بررسی کنین:

۱.مقدار روی دریافتی خود رو زیاد کنین:

افزایش اشتها واسه بدنسازی

روی یکی از مواد معدنی مهم واسه بدنسازانه. این ترکیب می تونه سیستم ایمنی بدن رو تقویت کنه و تولید تستوسترون رو تحریک کنه. سطح پایین روی در بدن همیشه با کاهش اشتها در رابطه بوده پس واسه افزایش اشتها باید روی کافی در بدن داشته باشین.

  • پیشنهاد می شه بدنسازان تازه کار با ۱۵ میلی گرم در روز کار خود رو شروع کنن و کم کم این مقدار رو زیاد کنن.
  • افزایش مقدار روی دریافتی به وسیله مکملا هم ممکنه. با اینحال امکان مسمومیت هست. پس منبع دریافتی واسه روی به کار گیری مواد طبیعی و سالمه.
  • بعضی از غذاهای شامل روی شامل صدف، مرغ، گوشت گاو ، سبوس گندم، آجیل، بادام زمینی و دانه کدو تنبل است.

۲.سطح هیدروکلراید بدن خود رو بازیابی کنین:

هیدروکلراید (HCL) یکی از مواد مهم واسه افزایش اشتها در دوران بدنسازیه. این ماده به شکستن غذاها در معده کمک می کنه و به اون اجازه میده مواد مغذی لازم رو جذب کنه. سطح پایین هیدروکلراید با کم شدن اشتها ربط داره.

  • شما می تونین به طور طبیعی سطح هیدروکلراید بدن خود رو با نوشیدن یه لیوان آب لیموی تازه رقیق شده در آب افزاش بدین. اسید طبیعی که در لیمو هست، باعث تحریک تولید HCL در معده می شه.
  • شکلای جور واجور مختلفی از نوشیدنیای پروتئینی هست اما بیشتر اونا به شکل پودری هستن و شما می تونین اونو در شیر، آب یا مایعات دیگه حل کنین.
  • اگه نیاز باشه باید این مواد رو قبل یا بعد از تمرینات ورزشی استفاده کنین.

۳.سریع تر غذا بخورین:

وقتی که تلاش می کنین در هر وعده غذایی مواد بیشتری استفاده کنین، سریع تر خوردن می تونه به شما کمک کنه. تحقیقات انجام شده نشون میده که از زمان شروع غذا خوردن بیست دقیقه زمان میبره که مغز سیگنالای سیری رو تولید کنه. با سریع تر غذا خوردن شما می تونین غذای بیشتری نسبت به قبل بخورین.

۴.از مکملای غذایی استفاده کنین:

بعضی از ویتامینا مثل ویتامین B12 به افزایش اشتها در بدنسازان کمک می کنه. شما می تونین این ویتامینا رو به صورت قرص یا تزریق دریافت کنین.

۵.از شیکای پروتئینی استفاده کنین:

اگه در مصرف مقادیر زیاد غذا مشکل دارین، می تونین از شیکای پروتئینی واسه ساخت عضله استفاده کنین. شیکای پروتئینی یه جور از مکملا هستن که سطح بالایی از پروتئین رو واسه بدن تامین خواهند کرد.

نکات:

  • از دست دادن اشتها ممکنه نشونه افسردگی باشه. در این جوری موارد بهتره با یه متخصص مشورت کنین. از خودتون سوالاتی رو سوال کنین: اشتها و تمایل خود رو به غذا خوردن از دست داده ام؟ این تغییر در اشتها با موارد دیگه هم همراه بوده؟
  • از دست دادن اشتها ممکنه به دلیل استرس هم باشه. پیدا کردن روشی واسه کاهش استرس می تونه به درد بخور باشه.
  • دور و دور و بر خود رو با بوهای خوب پر کنین.
  • داشتن یه دسر با کالری بالا که سالمه هم می تونه اثر داشته باشه.شما می تونین از موز یا آناناس استفاد کنین.
  • واسه اینکه اشتهای خود رو هرچه سریع تر زیاد کنین، کمی آدامس نعناع وردارین و به مدت نیم ساعت بجوید.
  • هشدارها:

  • زیاد شدن وزن سریع و یهویی می تونه واسه سلامتی شما مضر باشه. تلاش کنین وزن خود رو به صورت پایدار و آروم زیاد کنین. از مواد سالم استفاده کنین.
  • همیشه قبل از شروع یه رژیم غذایی جدید با دکتر متخصص مشورت کنین.
  • healthmag.ir/

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *