افزایش التهابات ریوی به دنبال مصرف کورتیزون | اطلاعات دارویی

داروهای استروئیدی از جمله کورتیزون استنشاقی خطر بروز التهابات ریوی رو در افراد گرفتار به مریضی اسنداد طولانی ریوی copd زیاد می کنه.

به گزارش دکتر سلام به نقل از خبرگزاری آلمان، کارشناسان دانشگاه مک گیل مونترال کانادا به این نتیجه رسیدن در بیماران گرفتار به copd که اسپری کورتیزون استفاده می کنن، خطر بروز پنومونی یا التهاب ریوی تا ۷۰ درصد زیاد می شه که این باعث شدید شدن روند مریضی اونا و حتی مرگبار شدن اون می شه.

پس گزارش، محققان اثبات کردن خطر بروز پنومونی با دوز استروئید مصرفی در بیماران copd زیاد می شه و برعکس استفاده نکردن از اسپری کورتیزون التهابات ریوی اونا رو کم می کنه.

این گزارش نشون دهنده اون هستش باید از به کار گیری کورتیزون استنشاقی در مبتلایان به copd جلوگیری کرد تا اینجوری مانع از تنگ تر شدن همیشگی برونشای ریه و بروز سرفه و تنگی نفس در اونا شه.

یادآور می شه، کارشناسان با بررسی ۱۷۵ هزار مریض گرفتار به انسداد طولانی ریوی copd بین سالای ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۳ میلادی به این مطلب رسیدن.

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *