افزایش استروژن با مواد غذایی | بیماری

زنان دقیقاً در همون گیرودار یائسگی متوجه می ‏شن که کاهش استروژن با بدن شون چه می ‏کنه. وقتی که بدن شما درگیر این تغییرات زندگی شه و استروژن از دست بده، گُرگرفتگی، نوسانات وضع روحی روانی، خشکی و خارش پوست، خشکی و شکنندگی موها، چروک شدن‏‏ پوست، سینه ‏های شل و افتاده و زیاد شدن وزن رو تجربه می کنین.

علاوه بر این وقتی که یائسه می‏ شید در خطر مریضی ‏های جدی ‏ای هستین؛ فقط به خاطر این که دوست قدیمی شما(استروژن) که باعث زیبایی و جوون به نظر رسیدن شما می ‏شد، پنهون شده و شما رو در وضعیت خطر ترک کرده.

اینطوری شما واسه این که بدن تون رو در برابر سرطان، مریضی ‏های قلبی، پوست افتاده و شل، زیاد شدن وزن و گُرگرفتگیا مراقبت کنین، لازمه که استروژن دریافتی خود رو زیاد کنین.

از اونجا که قرص ‏های جانشین هورمون می ‏تونن همون اثر داغون کننده کمبود شدید استروژن رو داشته باشن، شما نیازمند پیدا کردن راه‏ های دیگری واسه دریافت استروژن فوق ‏العاده به درد بخور و نجات بخش هستین.

واسه این که این استروژن به درد بخور رو به بدن خود برگردونین می ‏تونید خیلی راحت به نزدیک‏ ترین فروشگاه مواد غذایی مراجعه کنین. بله درست فهمیدین. خیلی از غذاها دارای خاصیت‏های شبه استروژنی هستن و فیتواستروژن نامیده می ‏شن و به شما واسه مقابله با گُرگرفتگیای یهویی شبونه کمک می‏ کنن.

شما قبلاً هم غذاهای زیادی رو خورده‏ اید که شامل استروژن بوده‏ ان. چیزی که حالا واسه تون توضیح داده می شه، دسته بندی غذاهای پر از استروژن و غذاهایی که مانع تولید استروژن می‏ شن، است. اون چه شما باید انجام بدین اینه که غذای مناسب بخورین و دوبارهً عالی به نظر برسین و احساس جوونی کنین.

دوران یائسگی واسه هر زنی دوران مشکلیه اما واسه این که حتی‏امکان سالم و دور از مریضی باشین لازمه که مقدار زیادی غذاهای پر از استروژن بخورین. در واقع باید تلاش کنین روزانه ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم استروژن طبیعی دریافت کنین.

غذاهای پر از استروژن

میوه‏ ها: سیب، خرما، آلو، گیلاس
سبزی‏ ها: چغندر، هویج، گوجه ‏فرنگی، سیب زمینی ، زیتون، خیار، بادمجان، فلفل و کلم بروکلی
غلات: جو، جو دو سر، گندم، برنج
دانه ها: ، تخم بذرکتان، رازیانه، تخمه‏ آفتابگردان، یونجه
بذرکتان غذای فوق‏ العاده‏ای واسه تامین استروژن لازم بدن در زمان قبل و بعد از یائسگیه. اگه بذرکتان روزانه مصرف شه از اونجا که شامل فیتواستروژنه مریضی‏ های قلبی رو هم در دست کم نگه می ‏داره. بذرکتان هم‏ اینجور باعث بهتر شدن کارکرد کبد می‏ شه و خشکی و خارش پوست شما رو بهتر می ‏کنه و همین ‏طور به شفاف شدن موهای شما و درمان اگزما و پسوریازیس کمک می‏ کنه.

لوبیا‏ها: سویا، لپه، لوبیا چشم بلبلی
غذاهای شامل سویا گزینه خوبی هستن تا دوز روزانه استروژن شما رو تامین کنن. فرآورده‏های سویای شامل استروژن شامل شکلای جور واجور زیر هستن: رشته فرنگی سویا، شیر سویا، توفو، ماست سویا، پنیر سویا و آرد سویا.
سویا یه منبع عالی واسه تامین کلسیمه. وقتی که درگیر یائسگی هستین و یا وقتی که با موفقیت از اون گذشته‏ اید، به این ماده معدنی، نیاز جدی دارین.
گیاهان و ادویه‏ ها: سیر، جعفری، شبدر، زنجبیل، آویشن پونه کوهی

 

 

غذاهایی که مانع تولید استروژن می ‏شن

میوه‏ها: مرکبات، توتا، انگورها، انجیرها، لیمو و آناناس
سبزی‏ها: کلم، لوبیای سبز، پیاز، کدو
دانه‏ها: ارزن، برنج سفید، آرد سفید و …

استروژن,افزایش استروژن,افزایش استروژن با موادغذایی,نقش استروژن,یائسگی, خشکی و شکنندگی موها, سینه ‏های شل و افتاده, زیاد شدن وزن, مریضی‏, قرص ‏های جانشین هورمون, یائسه,سلات زنان بهداشت دوران یائسگی,

جمع آوری سلامت اکاایران جمع آوری سلامت اکاایران

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *